pühapäev, 24. veebruar 2008

Algatus

Siin blogis on plaanis jäädvustada võistkonna "Cyber" raske, ent loodetavasti võidukas teekond 2008. aasta Xdreami A-rajal. Blogi looma ajendas esiteks asjaolu, et Xdreami registreerumisvormil oli lahter tiimi kodulehe jaoks ja teiseks lootus, et ehk on sellest kasu kellelgi, kes plaanib Xdreamil osaleda ja tahab teada, mida see spordile mitte pühendunud tavainimese jaoks tähendab.

Kirjutan natuke taustast. Mina olen Xdreamil osalenud viimased kaks hooaega, tõsi küll mitte kõigil etappidel. Cyberi tiimi koosseis on olnud küllaltki varieeruv, aga tüüpiliselt on osalenud mina, Vahur ja mõni õnnetu kolleeg. Eelmisel aastal kõikusime koha poolest kuskil esimese kolmandiku ja poole vahepeal. Seni oleme olnud B-rajal, mis minu isikliku arvamuse kohaselt on jõukohane kõigile füüsiliselt tervetele ja natuke sporti teinud inimestele.

Sel aastal võttis Vahur, kes on kogu aeg olnud ülejäänud meeskonnaliikmetest peajagu üle, kätte ja moodustas koos omasuguste sportlastega tiimi VAM. Mina ennustaks neile kohta esikahekümne kandis. Õnneks ei olnud seekord võistkonna kokku saamine (tänu Cybernetica pidevalt kasvavale meeskonnale) eriti raske. Selle aasta Cyberi tiimis on Margus (mina), Margit, Martin ja nimede algriimi rikkuv Reeno. Neli inimest siis juhuks kui keegi mingil etapil osaleda ei saa. Oleme seni koos osalenud rogainidel ning Winter Xdreamil ning minu arvates oleme me füüsilistelt võimetelt üsna võrdsed. Seega loota on, et keegi ei jää teistest väga maha ega jookse eriti ette.

Kuidas me A-rajale sattusime? Tõenäoliselt samamoodi nagu mitmed teised võistkonnad. Xdreamile registreerumine algas esmaspäeval kell 12. Mul oli terve päev koosolekuid täis ning kui ma kella kuue paiku järele vaatasin, oli B-rada kõikideks etappideks täis registreeritud. Variant oli oodata kuni makseraskuste tõttu mõni koht vabaneb, tegeleda sel aastal muude hobidega või minna A-rajale. Ülejäänud liikmed olid kohe A-rajaga nõus, mina ise kahtlesin päris pikalt. Erinevalt neist olen ma näinud piisavalt palju piinatud nägudega A-raja võistlejaid, kes meie finisheerimise ajaks alles hoogu sisse hakkavad saama. :) Eelmistel aastatel olid meie ajad tavaetapil 5-5,5 tunni kandis, sprindil 3,5h ja öösel 7-8h. Minu arvutuste kohaselt peaks A-rajal ajad tulema vastavalt 7,5h, 5h ja 12-14h. Samas, miski ütleb mulle, et need arvud ei kajasta kogu tõde. :)

Kindel on see, et tuleb hakata hoolega trenni tegema. Seni pole ma spetsiaalselt xdreami huvides suurt midagi teinud -- kaks korda nädalas harjutan kendot, suvel sõidan jalgratta ja rulluiskudega ja käin neljapäevakutel. Ma arvan, et kui on soov A-rajalt eluga tagasi jõuda, siis sellest ei piisa - tuleb hakata regulaarselt treenima, s.h. ka eri alade kombinatsioone ja pikki distantse.

Selleks korraks ehk aitab, püüame edaspidi raporteerida meie edusamme treenimisel ja võistlusel.

Kommentaare ei ole: